Fredag



Inhandlade tulpaner på jobbet.. tycker de är så mysiga på något sätt. Hade tänkt städa ut julen & julgranen och tänkte att de här kunde få fylla ut lite istället. Passade på att pröva henkes nya kamera, den verkar inte så pjåkig :)


Tjoho!
Igår jobbade jag mellan 9-18, tränade, var hemma hos morsfarsan som hastigast och gav mammi blommor.
Hade egentligen tänkt ge dem till mamma o pappa idag, men då ringde mamma och berättade om en incidenten.. så då blev det istället krya-på-dig-blommor.
Anyway.
Träningsvärken i benen är ihållande. Hade inte kört ben på flera veckor - och de känns verkligen!
Försökte löpa lite igår för att få bort de värsta, vet inte om det blev någon skillnad för det.

Imorse blev det ingen sovmorgon.
Jag & henke for iväg på ett extraknäck och tömde ett hus på grejer i 5h.
Jag gruvar seriöst för den dagen (måtte aldrig den dagen komma) då mamma och pappas hus ska tömmas.
- För vi har verkligen hur mycket grejer som helst på vinden.
Allt från mina gamla gossedjur, möbler, virke ..till gud vet vad.
"Bra att ha" säger mamma.. farsan vill nog helst slänga hälften, haha.
Själv så borde jag faktiskt ta och sortera grejerna som jag själv har där uppe.
Jag menar.. prylar som har legat mer än ett år, hur ofta kommer de till använding egentligen?
Funderar starkt på att skänka mina gamla leksaker och dyl till rädda barnen eller något.
Skulle ju bara vara kul om man visste att grejerna kom fram.

Ikväll har de tillagats enchiladas till middag, gött!
Sen har vi spelat cluedo med martina & johan, även en kladdkaka fick förtäras under spelet gång.
Det är nog som martina säger, det går inte att misslyckas med en kladdkaka - säkert kort.
Nu ska jag & henke kika om vi ska införskaffa något från H&M, sen blire sängdags.
Jobb imorgon från 11-20:30 :/ Kom in och fika mellan 12-16! ICAkortet firar 20 år, såå.. kom och roa mig en stund :D


Kommentarer
Postat av: linnea

Ja, enligt mina beräkningar (höhö) från första knoppen kommer den andra slå ut om sisdär 5-6 dagar... då är det bara att hålla tummarna att de andra blomamr fortfarande, kan nog vara rätt mäktigt ;)



Jag har läst at man ska skära av skjälken när de blommat ut och sen ställer man ner dem i typ källaren och låter den leva sitt egna liv. Minns dock inte hur länge eller när osv, men google är ju en bra vän... det är ju det som är så tråkigt, att ingen blomma kan vara tjusig året om såvida man inte har en i plast, speciellt inte de som man tycker om bäst :P jag gillar ju orkidéer och pelargoner också, samma visa med dem... blommar bara en period.



Alltså gud, börjar man bli gammal då man sitter och skriver radvis om BLOMMOR? Haha!



och ÅH tulpaner, jag skulle vilja ha en fet bukett med färska tulpaner på bordet VARJE dag. får nog starta blomodling, haha.



Och dessutom - du skrev loggan.blogg.se som din adress, hmm, trodde först att du bytt design men det kändes ändå inte riktigt helt rätt av nån anledning, haha ;)

2010-01-16 @ 01:19:19
URL: http://linneah.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0