Thailand, Ao Nang

tjoho!
Nu är det slut på lyxsemestern, vi ska börja röra oss vidare.
Har spenderat mycket tid i poolen, eftersom det är så varmt.
Vi fick stanna 3 nätter till, men bytte ner oss från 36 till 27 kvadratmeter.. men vi har haft de bra ändå :) Vi hade bara tur som fick bo i "Deluxeroom" för samma pris som de nuvarande.

Har försökt pröva på lite olika gatukök här runtomkring, betydligt mer spännande än att äta på en seriös restaurang.
Det verkar dock som jag är för vek för flertalet rätter, pallar inte kryddningen.. bränner nästan konstant och länge efter en måltid :S

Imorgon ska vi checka ut från hotellet och sedan gå ner till stranden för att försöka hitta en båt till Raily beach. Därefter blir det att besöka Phi Phi och kanske fler småöar, får se vad som händer. :)

Vi har konstaterat att man inte ska köpa Apoliva sollotion 30, 200ml.
Henkes shorts som till en början vara vita, är efter att både försökt handtvätta dem och lämnat in dem på tvätt gulfläckiga :/
Även min blåa bikini har fått en extra färgklick, wrah!

För första gången under min levnadstid så ångrar jag (!) faktiskt att jag inte har packat med mig mer kläder!
Det är inte mycket de handlar om.. men ett par shorts, en extra bikini och kanske någon tshirt skulle inte varit fel.
Blir att införskaffa mer sen, men väntar helst tills vi åker till Bali.


Nu funkar dessutom Resedagboken, så vi ska väl försöka hålla er uppdaterade där. Får se nu när vi åker ut på öar osv om de kan dröja med uppdateringar.
Alias på resedagboken.se är HenrikMaria
Lev & må!

PS. Har inte varit så duktiga och haft kameran med oss någostans.. därav inga fräna bilder, sorry!
- Fast vi har iofs inte varit på några äventyr än, så har vi ingenting att dokumentera.. förutom vanliga turistbilder :)






Henke tar en powernap.


Henke svalkar sig med ett dopp i poolen.




Jag försöker lösa minst ett sudoku per dag för att aktivera hjärncellerna.

Kommentarer
Postat av: martina

vadå avundssjuk. ser ut som ni har det hur bra som helst:) här hemma har det börjat bli kallt igen och os går inte bra alls just nu, så ni missar inte så mycket.

hoppas ni får en trevlig tur ut med båten. sköt om er, hälsa henke.

kram

2010-02-18 @ 20:39:55
Postat av: Cecilie - Bloggvärldens mest musikfyllda blogg

Åh så härligt! :D

2010-02-18 @ 21:12:27
URL: http://ceciliesjostrand.blogg.se/
Postat av: linnea

Jag är svart av avund! Här snöar det, de har sagt att de kan komma en HALVMETER snö i natt och i morgon... och jag konstaterade att för ett år sedan såg jag dåvarande årets första blommor. hemskt att det skulle bli vinter även på västkusten, om man bara haft tid och råd att fly som ni, fast sticker iofs till london om 2v inte för att det är så varmare där kanske;) Så ja, NJUUUUT för fullt åt mig med!! :)

2010-02-18 @ 21:33:44
URL: http://linneah.devote.se
Postat av: lukes

Var med och tävla om ett halsband för både killar och tjejer. Gå in och läs mera på bloggen :P

2010-02-18 @ 21:43:10
URL: http://lukes.devote.se
Postat av: M I K A E L A

åh vad härligt!

2010-02-18 @ 21:58:58
URL: http://mikaelabjarve.blogg.se/
Postat av: Rebecka

Vad härligt det ser ut med det gröna vattnet i poolen och bergen i bakgrunden :) Jag kan bara tänka mig värmen och hur gott allt måste lukta... Jag googlade "Phi Phi" och om det ser ut som på bilderna... ja, då kan ni inte bli besvikna! Det ser helt fantastiskt ut med vita stränder och kristallklart vatten!

2010-02-18 @ 23:35:33
URL: http://ircl.blogg.se/
Postat av: Simon

Paneng eller red curry chicken måste du ju palla med.

Jag skulle döda för en sådan middag just idag!

Annars kan du ju käka lite pad thai eller hur det stavas. Det behöver ju inte vad allt för starkt.

Hoppas det går bättre för er än vad det går för mig nere i Schweiz. Jag slog mig igår och kommer inte kunna åka ngt mer i veckan. Men det är ingen fara för livet och hälsan, mest rätt trist då man är här nere. Hoppas på att få åka hem så fort som möjligt.

2010-02-22 @ 12:35:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0