Dagens samtalsämnen

Tjoho!
Idag har jag jobbat. Detta har varit dagens samtalsämnen bland kunderna på ICA södermalm.

1. Finveré
"Du ska veta va fint väder det är ute idag.. har varit ute på en promenad och sola skin hela tiden.. ojojoj"
- Jo, jag visste och såg att det var SJUKT fint väder ute idag.. man vart ju lagom depp av att folk påpekade de från 11-tiden fram tills solen gick ner.

2. ICAs stekpanna/plus
"Vad har du för stekpanna hemma?" "Har ni ICAs stekpannor?" "Hörrdu, har du sett vad ni fick för resultat på Plus test på stekpannor?"

- Nej, jag hade inte sett Plus. Tydligen hade de gjort någon undersökning av stekpannor och ICAs hade tydligen varit bra. Detta resulterade i att vi sålde slut på stekpannor idag plus att flertalet kunder kom in och frågade efter/ville köpa dem - rena hysterin. Självklart har jag en ICAstekpanna hemma (ingen smygreklam, men just nu så ligger den ju faktiskt i en flyttkartong.. men ändå.)


3. lokkans nya frilla
"Men hörrdu.. nu börjar det på att likna någonting! Mycket bättre!" "Va fin du är i håret" "Fin färg, den passar du också i"

- Snällt av alla stammisar att notera, ge mig komplimanger på arbetstid. :) Jag tyckte dock det var absolut roligast att se gubben som sa första citatet, reagera, eftersom han varje dag sedan jag färgade håret svart våren -09 har klagat på att jag borde bli blond igen! haha. Jag trodde att han skulle sluta efter ett tag, men han har varit på mig jämt i stil med; "Ja... *suck*.. ljust, de ska vara ljust!"
Han såg riktigt glad och nöjd ut! Haha, rolig reaktion med andra ord. :D Tror faktiskt den där gubben är mer nöjd än mamma & pappa (Mamma tycker inte att jag ska vara mörkhårig och pappa tycker inte om när det har förekommit färg lite här och var i badrummet.. som dessvärre inte verkar vara särskilt lätt att få bort heller.)


... Eftersom jag inte sagt något om att jag har varit oss frisören, så kanske jag borde informera om det också.
Anyway! Befann mig i Cristels salong cirkus 5 timmar och 20 minuter igår - nej jag skämtar inte.
Smetade in diverse klet i håret, tvättade de fem gånger och klippte mig.
Jag kommer lägga upp bilder på de sen, har inte tid eller tillgång till usbkabeln har jag för mig..
Cristel fick iaf sig ett gott skratt.. ett tag såg jag ut som pippi ungefär.. aja, de kommer bilder som sagt!


Kommentarer
Postat av: linnea

Naw! Blir det en till sån där grå sak? :) valptiden är ju verkligen speciell, men den har väl inte hunnit bli vuxen då du kommer hem så du hinner ju träffa den lite iaf ;D



Nej, jag går omkring med urinvägsinfektion som aldrig vill gå över.. inte mysigt :(

2010-02-08 @ 13:46:53
URL: http://linneah.devote.se
Postat av: linnea

och hallå! jag vill se ditt nya hår:)

2010-02-08 @ 13:47:16
URL: http://linneah.devote.se
Postat av: Anonym

http://linneah.devote.se/blogs/3826347/award.htm

:)

2010-02-09 @ 00:14:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0