Fatta beslut för framtiden.

Jag är minst sagt knappast förvånad att jag sitter här igen, 2 dagar före sista anmälningsdag till studera.
Typiskt jag - alla gånger.
Jag vet fortfarande inte egentligen vad som känns rätt för mig - men hur ska man egentligen tros kunna veta de utan att ens prövat ( ? )

Det som egentligen känns knepigast är att kunna associera sig själv till ett yrke.
Jag menar, det känns ju som att de krävs att man uppfyller vissa normer för att vara utbildad till endel yrken.
Personligen gillar jag inte att träffa på en läkare som ska operera mig på krogen, för jag har alltid haft den synen att läkare ska vara "ordentliga" människor - vilket de egentligen inte behöver vara.
Samma sak gäller egentligen om jag ska läsa jurudik. Hur ska jag kunna jobba utifrån Sveriges rikes lag om jag inte ens som privatperson "håller mig till lagen"?

Jag vet inte om jag fixar de, känns som dubbelmoraliskt..

Om de inte vore för att de ändrar inträdesregler HT2010 så skulle jag nog inte fundera så mycket, utan ta mitt pick o pack o dra till ut i världen efter jul...
Jag skulle egentligen kunna göra så nu också, bara de att förutsättningarna för att ta mig in på en utbildning senare kan ev. bli lite svårare än nu..
Fast de kan man aldrig säga i förväg, men jag kan inte låta bli att ibland tänka förlångt fram i tiden.


Kommentarer
Postat av: Rebecka

Jag om någon vet hur svårt det är med att bestämma sig vad man vill göra i framtiden! Det är ett himla klurigt beslut... Det enda man egentligen kan göra är att CHANSA. För det är som du skriver, när man inte testat ett yrke är det svårt att veta om det passar.



Mitt råd är att gå på magkänslan :) Känns inte juridik egentligen mer än 40%? Gå något med högre procent! Räkna in för- och nackdelar och kör ba... Utbildning, framtid, egen känsla, bostad, boende, ja allt! Det gjorde jag! Jag sa förut att jag aldrig skulle jobba på en skola, men helt plötsligt har jag ändrat mig. Att få lära mig mer spanska gör att procenten som är bra överväger allt annat :)



Lycka till :) Och vad fint du fixat bloggen förresten. Hoppas att du börjar skriva mer nu än tidigare!

2009-10-14 @ 09:38:09
URL: http://ircl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0