Kan jang kirrar biffen?






Tjoho!
Inhandlade en Kan jang ( eller som jag sa när jag var liten; kallejang ) före jag gick hem från jobbet igår.
Kan de ha gjort underverk på ett dygn? Kanske lite :)
Mådde i alla fall bra mycket bättre när jag vaknade imorse, vilket var tur.
Känner mig inte hundra i kroppen, men de är påväg åt rätt håll i alla fall.. skööönt! ;>

Idag var det dax att gå lös på tvättberget, fattar inte att de kan bli så mycket.
Slutar alltid med att man bär upp tre sopsäckar med rena kläder.
Blev även en alldeles för stor inhandling på dollarstore, slutade på en dryg 500-lapp!
.. tur att jag inte handlar där så ofta, haha.
Fast det var mest bara en grytvante som tillhörde kategorin impulshandling ;-)

Idag så prövade jag i alla fall koka ihop kycklingen som jag hade tänkt göra igår.
Här nedan lyder receptet, ifall de är någon som är sugen på att prova. :)

Ingredienser (4 portioner)


4 kycklingfileér
1 msk olja
1 dl vatten
2½ dl matlagningsgrädde
1 msk kycklingfond
6 soltorkade tomater
1/2 tsk torkad rosmarin
1 tsk sambal oelek
10 urkärnade svarta eller gröna oliver
basilika
salt och peppar


Gör så här

  1. Blötlägg tomaterna i vatten ca 20 minuter.
  2. Dela kycklingfiléerna och de soltorkade tomaterna i mindre bitar.
  3. Hetta upp oljan i en stekpanna med lock. Bryn kycklingbitarna och krydda med salt och peppar.
  4. Häll på vatten, matlagningsgrädde och kycklingfond.
  5. Tillsätt tomaterna, rosmarin och sambal oelek och låt puttra under lock ca 15 minuter.
  6. Rör i skivade oliver och smaka av med basilika. Servera med pasta eller ris.

Eftersom varken jag eller henke är olivätare, så skippade vi dem. Vi skippade även rosmarin.
- Jag tyckte i alla fall att det blev lyckat! Inte avancerat, men gott. :)
Henke ger maträtten 3 av 5 möjliga köttbullar, gött!
Spelade bingolotto ikväll, vann ingenting.
Däremot fick jag se dexter s4e6, bra grejer!

Nu väntar sängen, godnatt!

Kommentarer
Postat av: Samantha

Tack för ett bra tips med recept!

Vad hjälpte kan jang mot?

2009-11-17 @ 14:45:52
URL: http://dinosaurien.blogg.se/
Postat av: loggan

Kan jang är ett naturläkemedel som anses ska lindra förkylningssymptom, sen om det funkar är en annan femma :)

2009-11-17 @ 17:56:07
URL: http://lokkan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0