16 mars: Anmälan öppnar, höst

Tjohej!
Idag kan man alltså börja att göra sin anmälant på studera.nu för universitetsstudier - wrah!
Jag har fortfarande inte en blekaste vart i Sverige jag kommer hamna till hösten, eller om jag helt enkelt kommer att fara ut och hälsa på någon annan del av världen en, två eller tre månader.
Hur ska man egentligen veta vad man vill bli när man blir stor ( ? )

Anyway.
Jag har börjat tillfriskna efter 3 veckors intensiv träningsvila vilket innebär att träningen är igång igen, det gillas som alltid!
Idag har jag och Martina varit ute och åkt längdskidor på älven, vilket var en superkombo med tanke på det fina vädret!
Dock var det bättre väder ihelgen, vilket jag försöker förtränga eftersom jag jobbade båda lördag och söndag..

Det verkar i alla fall som att våren inbefinner sig nu och det är trevlig med lite varmare väder & att solen tittar fram allt mera. Det är en bonus om man dessutom har möjlighet att vara ute i vädret, vilket man inte direkt hinner om man jobbar 9 - 18 ;/

Förutom skidåkning har min lediga dag även bestått av bakning, matlagning och filmtittning - jo, man måste passa på att göra allt som tänkas kan när man väl har tid.. så tänker i alla fall jag ;D
Martina fyllde år ifredags så då var jag där och grattade och fick mycket gofika, blev då inspirerad att pröva baka något nytt. Chocolate cupcakes heter dem och de blev riktigt goda!
Receptet finns här: http://recept.nu/1.145952/leila_lindholm/tillbehor/mjol/chocolate_cupcakes

Ikväll har jag och Rebecka sett Patrik 1,5 och jag tyckte den var underhållande :D
Har blivit mycket svenska filmer här på senaste. Igår såg jag Låt den rätte komma in, som ligger på imdb top 250.
Förra veckan såg jag både Män som hatar kvinnor och den nya Wallander - Hämden.
Måste dock erkänna att den nya Wallander är sämst av dessa fyra svenska filmer, lite synd.
Jag tror det är "Linda" Johanna Sällström som fattas, samt "Stefan" Ola Rapace.
Nog för att de nya aspiranterna är underhållande, men det blir

Kommentarer
Postat av: Linnea

Mitt snillehuvud säger att du ska åka cirkus 120 mil neråt, lite åt väst... ;))



Ja, jag vet väl inte riktigt hur det går med halalslakter mer exakt men de ger djuren ingen bedövning (om det ska gå helt rätt till, fast är förbjudet utan bedövning i sverige o dom vill väl tillåta att göra det på "deras" sätt) utan skär bara rätt & slätt av halspulsåldern, samtidigt som de ber en bön, enkelt förklarat. Ganska sjukt! men kan tänka mig att det är poppis där, finns ju en å annan muslim där uppe.. :P

2009-03-17 @ 19:35:41
URL: http://linneah.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0