God forsättning

Tjoho!
Snart har den andra veckan av det nya året även passerat, men ännu återstår nästan hela söndagen.
Fortfarande har väl inte året lyckats utarta så positivt.
En ung tjej dog förra veckan, vilket är väldigt tragiskt!
Jag tycker sjukt synd om familjen och hennes vänner.. jag tycker inte man borde få dö före man i alla fall fyllt 50 :/

Jag har börjat jobba som vanligt igen, vilket bara känns pest och pina.
Fast pengarna måste rulla in.. annars kan man aldrig spendera några med gott samvete.
Iveckan har jag även börjat vaccinera mig mot livmoderhalscancer, kondylom och cellförändringar.. Jag valde Gardasil.
Ifall du är nyfiken kan du läsa mer om Gardasil här: http://www.gardasil.se/

Jag tycker helt klart att det är värt för tjejer att ta detta vaccin!
Jag menar, visst.. du får lägga ut några hundralappar, men det kan det faktiskt vara värt.
Dessutom blir det inte så dyrt som de beräknas vara på hemsidan.
Jag har tagit ut två sprutor nu, den första kostade drygt 900;- och den andra runt 400;-
Nu har jag snart överstigit mitt högkostnadsskydd, så den trejde borde ju inprincip i det närmaste bli gratis.

Det enda som har varit drygt är att de inte haft vaccinet hemma på apoteket och att det tog cirkus 3 veckor innan jag kunde hämta ut det. Fast det kan delvis även bero på att röda dagar osv.. men ändå.
Sen fick jag sjukt mycket frossa som biverkning ( tar för givet att febern + frossan var biverkning).
Hade en polotröja, t-shirt och fyra fleecetröjor - och jag frös ändå!

Anyway.
Jag tycker alla tjejer borde vaccinera sig, de gör ni rätt i!


På tal om ingenting.
Ihelgen är jag ledig från jobbet och det gillas.
Lördagen har spenderats på gymmet och badhuset.
Skönt att både hinna köra ett bröst/triceps pass och simma på de :)
Har börjat med ett nytt träningsprogram med nya övningar iveckan, kan väl erkänna att hitils har det väl gått sisådär.
Gillar inte riktigt övningarna jag bytt ut, men man får väl ha lite tålamod nu första två passen så kanske det känns bättre sen.

Ikväll blev det sjukt sen middag, men fy så god den var!
Det bjöds på rådjurstek och mycket gott där till.
Har även hunnit med ett parti cluedo och hunnit åka ut på Texas Holdem :(
Sitter bara och väntar på att någon ska få vinna potten, dålig förlorare som jag är.... wrah!

Imorgon väntar årets första skotertur - lagligt dessutom.
Har även tänkt hinna med ett gympass eller två, höhö :)

Hoppas alla har en bra helg!
- Och Rebecka, jag hoppas det går bra med tårtbaket! ;-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0