Tjänstledig + Historia A = sant

Tjohej! :)
Idag påbörjade jag mitt nuvarande, nya "projekt" att fördriva dagarna med.
- Jag har börjat läsa Historia A 100 p på distans.
Vore det inte för att det är en behörighetskurs, skulle jag ALDRIG frivilligt läsa kursen.
Hitils så har jag kommit överrens med boken hyfsat bra, men det har blivigt en powernap eller två mellan raderna..

Idag har jag varit o besiktat morsfarsans bil, det gick ju som bra de..
Har aldrig gjort det tidigare, så jag kände mig lite sådär halvtöntig när jag satt där som en nyfiken femåring medans gubben kontrollerade bilen.

Sen var jag även inne på jobbet och skulle som hastigast bara inhandla lite grejer till middagen - det tog sjukt lång tid!
Jag hittade ungefär ingenting och sprang runt där som en förrvirrad pensionär. ( typ +80 år dement)
- Nu i dagarna hinner det verkligen hända mycket med ombyggnationen på en dag om man inte är uppdaterad ;D

Idag tillagade jag en hyfsat god middag.
Jag hittade receptet på ica.se när jag skulle logga in på internetbanken igår och blev lite inspirerad.
Om Sesampanerad lax med wokat grönt låter vettigt kan ni alltid ta en titt på receptet här: http://www.ica.se/FrontServlet?s=mat_recept&state=recept&receptid=113275

Ikväll har jag och Henrik bakat negerbollar, chokladbollar - eller ja, vad ni nu vill kalla det.
På havregrynspaketet stod det i alla fall "Havregrynsbollar".. vilket inte känns som något som förekommer i folkmun.
Anyway, de blev goda :) Jag envisas att göra några med pärlsocker, även fast jag börjat föredra cocosflingor på :) Henke har övertalat mig att de ska vara godare, hrm :P
Senså blev det en sväng på gymmet.. riktigt monsterpass: bröst, triceps & biceps.
Efter gymmet brummade vi iväg hit till Tannsele.

Nu sitter jag o lyssnar på John ME - Love is my drug
Jag gillar den här låten, lär nog ha lyssnat mig less & spelat sönder låten inom beloppet av något dygn.

Inatt hoppas jag på 8 timmars sömnintag utan någon förbannad räv..
Fast nu är vi iofs i Tannsele och har inte två soeta hundar som vaktar mig om natten..
Jag vet inte om jag nämnt detta tidigare, men om nätterna går det en räv runt på kvarteret.
- Detta gillas givetvis inte av våra hundar, eftersom räven även kommer och går runt våra husknutar.
Detta har resulterat i att hundarna fått sova inne ett par nätter, vilket inte riktigt uppskattas..
Acke & Bobbe tycker det är för varmt och tycker att jag i de närmaste verkar korkad som släpar in dem.
Aja, jag hoppas att räven ger upp och skuttar hem till skogen där den hör hemma.

G'natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0