Lyckseles idrottsgala

Tjohej!
Igår hade jag en rätt så soft lördag. :)
Först fick jag sova mina 8 timmar - guld värt!
Sedan var det badhuset som gällde. Träffade martina & rebecka där, så det var trevligt.
Blev dock inte så många längder gjorda, jag orkade inte räkna efter 12 längder och var inte så peppad.
Åkte hem och fixade lite lunch, sedan pallrade jag & henke oss på gymmet.
Klockan hade börjat närma sig 16:30 började Martina ringa och undra om vi skulle fara förbi hos issa före galan började klockan 18..

Då började jag bli sjukt stressad. Hem och in i duschen, sedan hann jag bara göra mig iordning innan martina kom förbi. Jag hade lovat o fixat håret på henne och det blev ju relativt bra. Vi hann dock inte besöka tjejerna hemma hos issa före vi skulle på MB.


Väl på MB så låg den utlovade röda mattan och vi fick klampa in och ta oss en välkomsdrink.

Det var ingen direkt värstingmiddag som bjöds, men eftersom jag bara hunnit dra i mig en gainomax i bilen påväg dit så uppskattades all föda som var tillgänglig för stunden.

Dessutom hann man ju vänta ut maten, så hungern fanns helt klart där när tallriken med maten kom.

Det delades ut priser till olika kategorier - nu ska jag inte räkna upp alla, för jag minns de inte :P

.. Det var i alla fall bland annat årets bästa förening, bästa kvinnliga/mannliga idrottare, osv..
Jag tyckte de var lite dumt att det var två stycken som fick pris 2 gånger, men det är väl svårt att veta innan.
Dessutom så kanske de var värda båda priser, men det är ju synd om dem som inte får något alls och är nominerade, speciellt de som är yngre - tycker då jag i alla fall.

Anyway. Det var en trevlig kväll tills det började spelas gammusik och man började uppmärksamma att vi var bland de yngre där och att vi var omgivna av äldre varelser.
Det slutade med att jag fick skjuts hem av Martina och funderade på att fara på hotellet, men det blev inte av..
Var inte taggad och jag misstänkte att mycket follk säkerligen var på WWW ihelgen, där av var jag bara ute och åkte bil en stund istället.


---

Idag har jag fått sova ut, det är underbart :D
Har inte hunnit göra så mycket för världen ännu.
Funderar på att fara ut och skotta medans jag inväntar på att bilen ska bli varm.
Sedan bär det iväg på gymmet en sväng, skööönt. Det tråkiga är bara det att alla är bakis & Martina har sin vilodag på söndagar, så jag får ungefär alltid träna själv på söndagar ;/
Ikväll har jag lovat att spela bingolotto, så får väl se om jag får vinna någon bil eller två.
Imorgon väntar ännu en vecka med studier. Funderar på att styra upp lite idag också, känns som jag ligger lite efter i "planeringen".

Hejs!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0