Duvan cup

Tjohej!
Då har den årliga innebandycupen, duvan cup blivit avverkad.
Det blev inte riktigt som jag hade tänkt mig.
Våran pool, var inte den roligaste! Totalt hade vi fem matcher under helgen, var av 3 var w.o-matcher (!) :(
Vi tog oss till 8-dels och åkte även ur där, inte så otippat kanske.

Jag spelade bara en match, mina fötter pallade inte mer.
Jag har i alla fall förståelse för dem, kan inte vara lätt att palla min kroppsvikt springandes nu.
Dels för att det måste bli en chock / ovant + att "tekniken" för löpstegen inte är hundra.
Jag går ju snett, så jag tar för givet att sjävla löpsteget i vänster fot är snett också.

Nåväl.
Avverkade min sista arbetsdag för den här månaden igår, kändes otroligt skönt att få trycka "2-9-ut" på stämpeluret.
Jag visste vilket helvete som väntade för de andra som skulle jobba idag, hua.
På ett sätt skulle de kanske varit halvroligt, eller lite underhållande, om man skulle dokumentera hela våran totalrenovering. Fast nu när jag inte ska jobba, så kan det ju bli lite svårt. Undra om jag ska lura på Saga att styra upp det hela med lite bilder och fina kommentarer... får fundera vidare på saken..

Idag har jag dock inte ägnat dagen åt några studier.. jag har legat halvdöd i sängen inprincip hela dagen och halvyrat, bläh.
Ikväll har jag dock kommit mig för att börja styra upp lite grejer som länge har legat o väntat på att bli gjorda.
Har skickat iväg ett mejl till läraren jag kommer ha kommande månad - jo, det var på tiden idag nu när det väl var dax.
Jag har även fixat så jag ska byta från halebop kontantkort till Telia Mobil Max 25.
Jag har intalat mig själv att de ska bli billigare, så nu får det jävlaridet bli billigare!
http://www.teliamax25.se/

Jag har även intalat mig själv att bara börja köra med icabanken.
Jag tycker Nordea verkar lönndyr när de hela tiden drar månadsavgifter av mig.

- Om ni undrar varför jag har börjat bli såhär "lönnsnålkärring" så är det för att jag tänkt styra upp en fet "flyttahemifrånbudget", samt en "någramånadersresabudget" = därför behövs alla kronor som finns att disponera.
Nu när jag och Henke dessutom börjat engagerga oss i att försöka fixa något sorts boende till hösten, även om det lär dröja in i de sista innan något slutligt kan fastställas. Jag förstår inte att folk nästan blir förvånad/besviken över att jag inte tänkt stanna i Lycksele mer än sex månader till.
- Nej, jag har inte tänkt satsa på något hundrasextiotimmarsplus arbete på ica..
För det så hånar jag inte folk som jobbar inom handeln. Det är bara det att, om jag känner mig själv rätt så är jag mer äventyrlig än så och har större visioner.. helt enkelt.

Min snålhetshysteri
Detta har delvis vuxit fram för att jag avundats av folk i min vardag.
Brorsan är exempelvis i Kanada och spenderar dagarna med skidåkning, Linda har flytt från kylan och funnit värmen i thai/indonesien och henkes morsfarsa har åkte på en charter till varmare breddgrader.
...Förstår ni att man blir motiverad/inspererad att börja snåla sönder? :P
Det är nästan tvärtom. Alla ger mig bakslag och klagar på att jag är så jävla snål... det är ju inte ni som drabbas av att jag inte inhandlar kläder eller spenderar andra större summor på mig själv.

Nae, jag ska inte bränna ett öre mer än 1700 spänn tills nästa löning, punkt slut.
- Detta kommer redan gå i krash då jag ska till Umeå på torsdag. Får nog sikta på att träna på iksu efter återbesöket på Idrottsmedicin istället för att gå en sväng på stan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0