En onsdag som denna i maj

Idag har det varit en relativt slapp skoldag.
Började morgonen med fysik, kände mig inte så engagerad - tills sista minuterna av lektionen då vi fick veta att vi skulle ha hemprov ( !? ) på det vi just pysslat med i 60 minuter.
Det är då man riktigt vill sjunka ner i stolen och blir smått hatiskt på sig själv för att man till 95 % av tiden har tänkt på något helt annat än fysik.

Jag tror dock inte att det ska bli något större problem med att genomföra det hela utan hjälp - tror/hoppas jag i alla fall.

Jag har tagit det jäkligt lugnt i veckan, har inte känt något motivation i att sitta med någon form av skolarbete på kvällarna. Detta är rätt lustigt - eftersom vi på tekniks psykologi just har börjat arbeta med "Motivation & stress"
Då man får svart på vitt vad det är som krävs för att man ska bli motiverad osv..


Idag när jag kände att jag tänkt styra upp både det ena och det andra så ska man självklart få den fetaste huvudvärken. Lyckligvis ( eller jag vet inte om det var så jäkla bra egentligen ) satt jag, daniel, cristel mfl och väntade en HEL lektion för att få prata med våran lärare. Blev ingenting gjort, men det var nog ingen som brydde sig. Det var bra tajming med min huvudvärk iaf, slapp irritera den stackars hjärnan som gick på lågvarv.

Jag kände dock visst, stor, irritation när jag vänligt bad en lärare låsa upp F-mitt - kärringen stenvägrade!
Hur jävla jobbigt kan det vara att låsa upp en dörr som befinner sig max fem meter ifrån utgångsläget ( ? )
Med mitt humör just då vet jag inte vad jag hade varit kapabel till.. men jag avstod från att genomföra någon handling.


Nog om detta!
Jag har sovigt cirkus tre timmar efter middagen - smart lokkan!
Huvudvärken är i alla fall borta, även intresset för sömnintag.
Fast det drabbar ingen fattig, skulle kunna sitta uppe tills Henke slutar jobba och göra honom sällskap :)
Känner mig så otrevlig när jag alltid sover när han kommer hit

Sedan har jag börjat fundera på en sak - eller börjat, jag har gjort det under en rätt längre tid.
I vintras lyckades jag förstöra mina Carharttbyxor totalt! :( Det är verkligen ett klädesplagg som jag saknar i min garderob. Enda sen dess har jag för jäves suttit och kollat på zoo/junk osv.. flera gånger per vecka och kolla om de inte får in nya kläder från Carhartt snart så att jag kan inhandla mina cargo pants, men icket! :(

"Det man inte kan få ska man inte efterstå" - är det så ?
Eller är det enbart för att jag så jävla gärna vill ha dessa, som det inte går att införskaffa ( ?!?!?! )

Kommentarer
Postat av: Sandra

Det tänker jag inte berätta, för det är en superhemlis ;) hihhi

2008-05-15 @ 13:40:14
URL: http://stoniie.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0