Påsklov

Nu är det sista lovet man har i mitt liv - i alla fall om jag inte tänker jobba inom skolan eller något.. vilket jag inte riktigt har planerat att göra i alla fall! :P

Påsklov - bra grejer helt enkelt!
Tokig nog så blev det gal-1 tidigt iår, det gör iofs inte så mycket för min del.
-- Bara att le och se glad ut! :)

Jag har spenderat påskhelgen i Joesjö, det var hur mysigt och lyckats som helst! :)
Det blev dagar med fiske och skoterturer. Oturligt nog var inte fiskelyckan något att hurra för - för någon utav oss.. om man bortser ifrån igår då nästan alla fick fisk.
Det var så himla skönt att bara åka upp en bit och njuta av vyerna och känna lugnet.
Ska se om jag lyckas fixa någon fin bild från fjället, får dra upp den senare isf.
Vi hade grymt tur med vädret! Strålande sol - fast det var sjukt kallt på morgonen, cirkus - 30 ;/
Så det blev "korta" dagar.. ingen var taggad på att sticka ut före klockan 10 i alla fall.

Idag har jag och henke varit ute en sväng och traskat.
Sedan har jag lagt ner en hel del tid på projektarbetet.
Har snart gått igenom 70 sidor material som jag plockat ut relevanta saker att ha med i rapporten.
Det kommer ta gode lång tid, men vad har man för val ( ? )

På tal om ingenting.
Jag ville anmäla mig till en resa som går av stapeln i maj eller juni (minns fasen inte) till Svalbard!
Oturligt nog så hittar jag inte anmälningsformuläret osv.. (det borde ju inte kunna försvinna sådär .. utan vidare - eller ?! ) Det är TV4 som har en serie (visseligen bara tre delar) som handlar om klimathotet.
Hur som haver! Jag vore GRIEMT nöjd och glad om jag fick åka dit!!
Vore en tripp för livet, åka dit med forskare osv..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0