Gott nytt år!

Hejsan hallojsan!

Nu är det ett nytt år, vilket medför nya möjligheter! :)

Mitt nyårsfirande var helt okey, hade inte så stora förväntningar på kvällen.
Ingenting blev organiserat, men det är rätt skönt att kunna vara impulsiv ibland utan att folk blir tokiga.
Jag åt middag hemma med mammi, pappi och henrik.
Älgfilé med potatisgratäng, mums! :)

Sedan blev det en sväng till Tannsele där vi började leka med lite fyrverkerier.
- Lite roar de små! ;P
Jag och Henrik var som hastigast på firandet nere på stan också, men vi gav upp rätt fort.
Åkte hem till Jandré en sväng och åt pepparkaksglass, den var mycket god :)
Efter det bar det vidare hem till Martina.
Vi var hemma hos henne och tog det lugnt och smällde fyrverkerier fram till 12-slaget.

Då åkte jag, Jandré och Henrik till hotellet. Vi for även ner till shell en sväng.
Visstelsen nere i hamn blev inte så långvarig.

Efter vi hade smällt den största, gigantiska smällaren är det några som har tänt på just bakom mig.. utan att jag var medveten om det.
Det slutar med att jag får massa skräp ifrån fyrverkeriet i ögonen och måste fara hem och skölja ögonen.
Jag lyckas inte så bra hemma, de forsätter göra ont och det är något som inte försvinner.
Åker upp på akuten, ögonen sköljs yttligare och sedan granskas båda ögonen.
Jag kom lindrigt undan med en liten brännskada.

Rätt stygg doktor jag träffade.
Han gav mig en salva för ögonen plus något smärtstillande.
"Såja, nu är det bara du återgår till festen igen och tar igen de du missat"
Jag ba njaae, tror det inte blir nå mer fest ikväll
"INTE?!"

Åkte hem en sväng och fikade. Hundarna var väldigt gossjuka.
Sedan åkte vi till Tannsele och smällde upp resterande grejerna.
De vi inhandlat räckte ett bra tag under kvällens gång.
Blandade lite mjölkdrinkar innan vi gick och la oss.. klockan var då runt fem, jag var rätt trött.
Det blev riktigt gott med bols banan, balieys, smirnoff, mjölk och lite grädde med choklad ovan på :)


Idag klev vi upp klockan 14, hehe
Dagen blev väldigt kort och det var inte ljust så länge innan mörkret kom igen.
Har varit på bussan och träffat Jandré och pingu innan de skulle åka hemmåt.
Ikväll blir det mest troligen film i tannsele.
Henrik börjar jobba imorgon ;/ så nu måste även jag börja styra upp saker som måste göra innan lovet är slut.

Har i alla fall en sak till att se fram emot.
På lördag ska har vi personalfest :)
Vi ska fara på hotellet, käka och se nyårsrevyn... kommer nog bli riktigt skoj! :)

Jag har även ett nyårslöfte iår.
Jag har lovat att inte äta godis under 2008. Det kommer nog gå bra, har gjort det några år tidigare.
Ska även forsätta att spara pengar i min spargris, får se hur mycket jag lyckas få ihop.
Har väl även lovat mig själv att jag jävlaride ska bli frisk och börja kunna träna aktivt igen, skulle vara så himla skönt både fysiskt och psykiskt! I värsta fall måste jag kanske göra någon titthållsundersökning för foten, men det får man ta då.


Hoppas alla hade en trevlig kväll igår och ett forsatt bra forsättning på 08!

Kommentarer
Postat av: bängu

hittade ett kort på min säng då jag kom hem idag, TACK vad fint =) börjar ha en samling nu snart, min lillkusin gjorde ett nyårskort åt mig också, haha :) jobbigt med ögat du, men snacka om att du ahde tur i alla fall det hade ju kunnat gå åt helvete.. så du klarade dig ju lindrigt undan då de handlar om olyckor me nyårssmällare, bra det!

2008-01-02 @ 11:28:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0