Lågkonjunkturen knackar på dörren

Tjoho!
Iveckan har jag hunnit med både det ena och det andra.
Har dragit på  mig något sorts ohälsosamt i mitt kropp, vilket har resulterat i att jag inte tränat sen i fredags. :(
Däremot har jag hunnit baka pepparkakor och göra knäck, så det får väl vara ett litet plåster på såren..
- Förutom att jag inte får äta knäcken själv, eftersom jag har godislöfte fram till nyår..


På tal om ingenting.
Jag fick veta här i veckan att jag bara är anställd till 090228 - hrm!
Detta fick jag dessutom veta enbart för att chefen skulle skriva under papper till försäkringskassan.
- Jo, jag har kökat i deras telefontider.. men måste säga att jag är imponerad!
55 stycken före i kön och 7 minuters väntetid, om inte mindre ( ! )
Jag vet dock inte om det är en myt eller sanning att man bara får prata med dem i 2.40 minuter innan samtalet bryts.
För första gången gjorde det i alla fall det - skumt!

Anyway.
Tillbaka till anställningen.
Chefen ska tydligen dra ner på personalen.. Jag har varit anställ på Ica sen - 06.
Det är 5 stycken som har blivigt anställda efter mig.. så jag fattar inte riktigt hur han tänker.
Har han tänkt avskeda 6 stycken från jobbet ?!
Den som lever får se. Hur som haver har jag inte tänkt stanna där så mycket längre till.. måste bara dra in lite mer pengar till min resebudget + flyttahemifrånbudget.
Det känns inte som att lågkonjukturen har börjat påverka mig fören nu.. fast det är ju inte direkt säkert att den kommer att göra det heller.


Idag är jag ledig från jobbet, vilket jag även var igår.. woho! :)
Jag ska ägna dagen åt att baka pepparkakor, göra julkort, köra rehab och ev. cykla.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0