Jul, jul.. strålande jul ?

Tjoho!
Jag har konstaterat att tidsbrist och många projekt är ingen bra kombo!
Jag har verkligen försökt hinna göra allt möjligt såsom både vardagliga saker, men även saker som kan räknas som mindre relevanta.
- Jag är verkligen tidsoptimisten!

Anyway.
I söndags var det teoriprov & uppkörning för skoterförarbeviset.
Jag tyckte det var ganska skoj ändå!
Alla tjejer var så sjukt nervösa ( okey, ett tag började jag få lite nostalgikänslor från uppkörningen för bilkörkortet - dock inte lika extremt den här gången ) och alla killar verkade hur coola som helst.
Det kändes lite pisamt då ;/
Alla tjejer satt i en bil, förutom jag då, för att de frös och jag vet inte hur länge bilen stod på tomgång.
Jag blev seriöst förbannad.. Kan man inte lyckas klä sig ordentligt när man ska vara ute i - 15 grader ?

Efter en tur på studiefrämjandets skoter väntade vi in teoriprovet.
Marino hade inte sovit på hela natten, så han var halvt i koma.
Detta var inte så kul då både jag o han satt utanför o vänta på att bli inplockade av gubben.
Jag tror att alla fick gå in utom oss - då började jag undra om vi två hade blivigt underkända eller något.
Jag satt o prata en bra stund innan jag insåg att Marino hade somnat, haha
Det var något i stil med.
"Duu.. tror du att vi har kuggat?"
"Alla har ju gått in utom du och jag"
"Hur länge troru vi får sitta här och vänta?"

Det slutade i alla fall lyckligt, för vi hade båda spikat provet och fick åka hem.


Senare på kvällen drog jag och Henke iväg till Luleå för att hälsa på brorsan.
Det blev en hel del spenderade pengar på julklappar och diverse.
Är riktigt nöjd med en märkaparat som jag kommer använda flitigt när jag pysslar med scrapbookingen.
Givetvis bunkrade jag upp med lite te också, den här gången handlade jag dock inte i smedjan.
Köpte även en tröja & en halsduk som jag är riktigt nöjd med.

Det var i alla fall roligt att få springa på stan två dagar och inte behöva tänka på jobb & allt annat.
Synd att dagarna gick så fort dock.
Vi åkte hem redan tisdagkväll eftersom henke hade prov på onsdagsmorgonen.
Vi tog även med oss Simon & Linda hem, så bilen var proppfull när vi rullade hemmåt.

I onsdags var jag även ledig från jobbet, så jag passade på att städa och plocka fram lite julpynt och fixade alla julkort & slog in nästan alla julklappar.
- Det är fasen knepigt och slå in riktigt stora julklappar.
Jag tycker inte att de blir så snyggt, men det är väl ändå insidan som räknas.

Ihelgen jobbar jag, men till veckan väntar 6 dagars ledighet ( ! )
Känner mig inte så pigg, men jag hoppas jag inte åker på någon pissförkylning nu lagom till julafton och allt.
Hade tänkt bjuda på lite bilder som visar min kreativa sida den senaste tiden...







- Det blev 18 julkort
- 3 apelsiner fullproppade med nejikor
- 1,75 pepparkaksdegar bakade
- Flertal julklappar inslagna..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0