Första december.

Tjoho!
Just nu känns hela mitt liv som ett enda stort stressmoment!
Jag hinner knappt äta, jobba, träna, sova, ungefär ;/
Det känns som man spenderar sjukt mycket tid på jobbet, men det kan bero på mina 6 veckor hemma var tidvis underbara! Jag hann verkligen träna den mängden som kändes bra - träningen gav sjukt bra resultat och jag hann öka bra mycket på 3 veckors effektiv träning.

Kan väl försöka dra nån sorts sammanfatting av föregående vecka, 48.

Den startade med inte ett allt för roligt "personalmöte" på måndagskvällen.
Whine, whine, whine... inte så mycket med sagt.
Eller jo! Någon som hade skickat in kundkompassen hade skrivit på övriga kommentarer
- "Maria "Loggan" är en stjärna." ;>
Det var det enda positiva på hela mötet tror jag.. så jag blev i alla fall lite uppmuntrad!

På onsdagen hade jag den tredje teorilektionen. Denna gång var der ritkigt underhållande!
Vi fick gå en "hinderbana" med fylleglasögon som skulle presentera 0.6, 1.2 och 2.0 promillehalt.
Det var sjukt roligt och jag gav  verkligen järnet för att se hur duktig jag skulle vara.
- Det resulterade i att man sprang i både en och två dörrar, haha! :)
På onsdagen fyllde även mammi år. Därför försökte jag leka mästerbagarn med tårta osv :)
Sjukt gott med hallontårta, tror det är min nya favorit!

Veckan forsatte och omfattade mest jobb & träning.
På torsdagkväll & fredagen satte jag sprätt på den fjuttiga sjuklönen jag hade fått av chefen.
Har införskaffat en Haglöfs nubejacket, den är ruggigt najs!
Har dock inte använt den riktigt ännu ;D Inväntar svar på om de går att beställa hem en röd, för nuvarandet hänger en svart i hallen.. men vore nice med lite färg.
Inhandlade även för ovanlighetens skull kläder på Åhléns ( ! )
Lila strumpbyxor, en grå kjol och en svart ziphood som är halvkort.. eller vad man ska säga, ja ni förstår säkert vad jag menar..
Hur som helst blev jag i alla fall nöjd med köpen. Nog för att mina garderober börjar vara uppfyllda, men kläder går ju alltid hem!

Efter jobbet på lördagen var jag så sjukt sliten och trött.
Trots detta så följde jag ändå mer på hotellet och var fyllechaffis.
Det var i alla fall i trevligt sällskap! :) Hängde mest med Sofia hela kvällen. Man fick sig ett gott skratt på dansgolvet ;D

Igår så var jag på dop! Det var nog första gången jag varit på något, vad jag kan minnas i alla fall.
Det var riktigt mysigt. Nora var hur soet som helst under själva "ceremonin". Hon nickade när prästen pratade till henne och började gapskratta. Efter bjöds det på tre sorters tårta, så man fick då äta sig mer än nöjd och belåten!
Var nästan tur att jag inte hunnit äta någon rejäl frukost. Det var sjukt stressigt före dopet!
Henke var bakis och hade sina kläder i Tannsele. Doppresenten var inte inslagen och jag skulle hinna tillverka ett kort.
- Det är bara att inse fakta, jag och även henke, är så oorganiserade så de finns inte...

Hann inte göra så mycket efter dopet. För vi hade inventering på jobbet igår.
Jag fattar seriöst inte varför vi hade det! Chefen svamlade om svinn... jag tror inte att vi har haft så mycket svinn på 3 månader så vi måste inventera skiten igen.. verkar lurt!
Anyway. Stämplade ut klockan 22:30, så man var gode less på att vara på jobbet!
Senså skulle chefen bjuda på käk på Statoil. Tokig nog var jag alldeles för sliten för detta.


Imorse trodde jag mamma hade fått vredesutbrott på mig.
Jag hade lämnat adventstaken på.. som jag tänt igår kväll som snabbast efter jobbet..
Ljuset hade brunnit hela natten... och det var bara en liten stump kvar.
Tur i oturen var vitmossan jag lagt dit behandlad och ingen svamp hade tagit eld.
Annars hade det nog brunnit friskt på måndagsmorgonen i vårat kök!


Haglöfs Nubejacket..
Tror ni den håller i vinterns kyla? ;>

Kommentarer
Postat av: linnea

ja, de är helt sjukt :) hon skulle kunna lära henne vad som helst... o hon lär sig så fort =) vad är det för teori du gör? lät skumt!

2008-12-02 @ 16:52:45
URL: http://linneah.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0