woho, snart frisk! :)

Hallojsan!

Nu känns de inte som att det är långt ifrån att jag blir frisk, vilket glädjer mig oerhört.
Däremot har jag varit hemma ett bra tag, så det vore väl fan om man inte skulle bli frisk.
Det blev en långhelg, fast det kändes inte riktigt som jag har haft helg.

Efter att ha missat sjukt mycket i skolan, är det bara att styra upp de hela.. förr eller senare.
Jag valde därför att redan försöka ta itu med saker ihelgen.
Har fixat med projektarbete, räknat en hel del matte och funderat lite över ett tal vi ska ha iveckan på svenskan.
Jag måste dock försöka göra klart allt idag, annars kan de bli tungt när jag ska tillbaka på skolan och får ännu mer att göra ;/
Åh, jag hatar verkligen i att ligga efter! Finns det något värre när det gäller skolarbete?
Nåväl.

Ihelgen har jag i alla fall hunnit göra lite roliga saker.
Ifredags provade jag & henke hans farsas nya gummibåt
.. innan vi hade dragit ut den i älven och kommit en bit ut var de alldeles kålsvart ute, haha
Fast de var roligt i alla fall, även fast man inte såg så mycket när vi skulle ta oss upp igen.

Ilördags var jag tvungen att ägna dagen till skolarbete, var därför tvungen att både skita i att klippa mig och se fotboll. Kändes minst sagt tragiskt!
På kvällen blev det i alla fall bio, Zodiac. Med 8.0/10 på imdb hade jag faktiskt högre förväntningar, det blev en besvikelse...


image23

igår var jag ute och körde lite bil med mammi. sedan när jag kommer hem ser jag att petter har ringt mig.
- Det slutade med att jag hade en körlektion kl 19 igårkväll.. vilket inte var helt fel ändå.
Sedan såg jag Beck, de tysta skriket med Henke.. tycker den var bra!
Iofs, jag tycker nästan alla beckfilmer är bra.. förutom endel nya som inte alls håller måtten.


Anyway.
Nu kanske jag ska ägna lite tid till skolarbete, så det inte blir så tungt att försöka gå i skolan iveckan.
På fredag är det marknad.. jag är inte ett dugg sugen på att festa!
Jag har inte varit frisk sen min födelsedag, så frågan är om det är värt att förstöra hälsan på en helg ( ? )
Jag känner inget sug av att stå och köa för att gå in på hotellet där de är fullt med dryga idioter.
Neh, jag känner mig inte så uppladdad för fest.. vi får helt enkelt se hur det slutar.




Btw, vilken hundtyp är du? ;D

http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=45926&a=509489&lid=puff_516337&lpos=extra_0

image22
Mops
Mopsen är barnvänlig, livlig och glad hund med charm, utstrålning och intelligens. Den passar bra med barn och andra husdjur. Mycket hund i litet format med stor personlighet som varierar från en mops till en annan. Mopsen är hundvärldens clown, fylld av energi och humor och den strålar sig gärna i uppmärksamhetsglansen. En mops vet hur man uppför sig. De är självsäkra nog att känna till sitt eget värde och är i princip orubbligt harmoniska. Mopsen älskar andra hundar, ju större desto bättre. Får den inte den uppmärksamhet den förväntar sig är det andras förlust, mopsen drar vidare till någon som bryr sig. Mopsen älskar att sitta i knäet, men är absolut ingen latmask. Tvärtom så är den oerhört energisk och med på det mesta, och det bästa dne vet är att få komma ut på galej. Mopsen har inga jaktinstinkter men den är väldigt följsam och lätt att få väluppfostrad.


Heida!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0