Mellandagsrea i umii

Hejsan hallojsan!

Igår såg jag, Henrik och Jandré bio.. Arn
Jag tycker den var oväntat bra, speciellt eftersom det var en svensk film.
Den var lite överdriven med religöst fanskap, men den funkade..

Imorse vaknade jag av linda knackade på dörren 'hallå, henke och maria.. nu måste vi snart fara..''
Gaaaah! Vi hade försovigt oss, väckarklockan hade inte ringt.
Jag blev tokig och flummade runt efter telefon för att se vad klockan var.
08:06.. vi skulle stiga upp vid sjutiden för att hinna göra oss klar.

Tillslut begav vi oss i alla fall till umeå.
Påvägen dit träffade vi hundratalet renar.. stackarna som fumlar runt på vägarna.
När vi väl var framme var både jag och Henrik sjukt hungriga.
Jag fick min vilja igenom och vi käkade lunch på subway :)
Sedan gick vi runt i folkmassan och trängdes, köade och ja.. allt som hör till när man ska handla.

Till min stora besvikelse hittade jag inte sakerna jag hade tänkt införskaffa!
Inga nya roliga kläder, inget färgglatt halsband, inga mjukisbyxor, inga sköna skor och inget annat roligt som blev köpt bara för köpandets skull.
Nae, jag blev riktigt less efter att ha sprungit runt i 6 timmar utan resultat.

I umeå träffade jag även pingu - jo, jag träffar henne varje dag numera slumpmässigt.
Rätt styggt, men logiskt.
Linnéa är överallt och ingenstans :P

Det styggaste händelsen under dagen var i alla fall på Åhléns.
Såg en anställd som stod och packade upp varor.. så jag tänkte, jag går och frågar henne om hjälp.
- Ja, jag trodde att det var en tjej.
Uppsatt långt blont hår, sminkad, stora feminina örhängen och tjejkläder.
Skepnaden bedrog mig allt!
I denna utstyrsel befann sig en KILLE.. EN MAN..
Jag höll på att döö!!
Inte förän denna varelse börjat prata med mig insåg jag att .. wtf, det här är ingen tjej!

Innan vi åkte hem så käkade på Great east, mumma! :)

Dagens fynd blev:
- ett par skor
- tre jc-linnen
- lite smycken på 50%
- en sjua baileys


Ikväll när vi kom hem blev det film hos ringan med ringan, sofia, dasse, jandré, jag och henke.
Vi såg en helt störd, men humoristisk film..  Planet terror
20k röster, 7.8 __ gal-1!
http://www.imdb.com/title/tt1077258/


Anyway.
Ska försöka dra mig till sängs, så man orkar göra något vettigt imorgon.
G'natt! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0