En dag som denna i december

Hejsan hallojsan!

Imorse vaknade jag av någon som hade väldigt bråttom, lät de som -- linda.
När det blev lugnt igen lyckades jag somna om och vaknade inte fören vid halv ett snåret.

Jag vaknade med en känsla av att min hals var i tusen bitar
- det var den också, kunde inte prata ;/
Jag har därför varit tyst nästan hela dagen.. vilket nästan har varit humoristisk.
- tänk va beroende man är av att prata med andra varelser under en vanlig dag!

Dagens planer var få, men ändå roliga.
Jag, Henrik och Jandre skulle införskaffa fyrverkerigrejer till nyårsafton.
Vi begav oss till försäljaren på furuvik och kom hem några hundralappar fattigare.
Jag tycker ändå att man får rätt mycket grejer för pengarna, fast allting är ju relativt!

Detta låter kanske sjukt -- en hundägare som är anti att folk smäller smällare, sen köper hon grejer själv..
Förstår om folk tycker att det är dubbelmoral - men det tycker inte jag!
Jag HATAR verkligen att endel smäller smällare dagarna före & efter nyår..

För det första så är det t.om förbjudet i Lycksele att ha fyrverkerier på annat än "speciella tillfällen" ex) nyårafton, valborg...
För det andra så tänker de inte på de hundar som verkligen plågas av smällarna.
Våra hundar blir helt galna!
Sedan får vi skit av grannarna för att våra hundar skäller i tid och otid
.. när det är deras barn som smäller smällare på kvällarna.
Snacka om sjukt!

Nåväl.
Nu ligger i alla fall Bobbe och Acke i köket och försöker sova.
Jag hoppas att de har lugnat sig ute nu och att inga fler tänker börja leka med fyrverkerier ikväll.

Ikväll har jag, Henrik, Sebbe och Jandré spelat Wii hemma hos sebbe.
Jag är sjukt sugen på att införskaffa det själv! Inte för att jag skulle ha så mycket tid till att spela de, men det är ju skoj (^^,)
Henrik skjutsade hem mig, för jag fick sådan hemsk feber ;/
Jag har sovigt ett par timmar nu, så jag känner mig hyfsat pigg.. men kommer nog att somna nu när jag lägger mig igen.

God natt gott folk!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0